Słyszeliście o czymś takim? My już tak. Nawet więcej – wzięliśmy w nim udział. W ramach klasowego projektu (w końcu jesteśmy klasą humanistyczną z „Chopina”;) zorganizowaliśmy wśród nas podróż młodzieżowej powieści Lucyny Leśniowskiej pod tytułem „Niebieska łódka”. 

Książka wędrowała między nami przez kilka miesięcy. Każdy, kto chciał, przygarniał ją do siebie na jakiś czas, czytał, dzielił się wrażeniami i, jeśli miał taką chęć, pisał list do autorki. Następnie paczka z książką i naszymi listami została wysłana i trafiła do adresatki. Finałem projektu było zdalne spotkanie z panią Lucyną Leśniowską poprowadzone profesjonalnie przez nasze koleżanki – Lenę Rugałę i Wiktorię Rączkę. Autorka opowiedziała o pracy nad książką i jej kontynuacją, o inspiracjach, gromadzeniu potrzebnych informacji, warsztacie pisarskim, a także o tym, jak wielką wartością jest dla niej kontakt z czytelnikami i takie prezenty jak nasz. A my już szykujemy się na kolejny BOOK TOUR, tym razem z drugą częścią opowieści, której tytuł brzmi „Ruchome piaski”.

Jak widać czytanie nie musi być tylko uczniowskim obowiązkiem. Ma szansę stać się ciekawą i inspirującą przygodą. Można? Można! Wystarczy chcieć!

Uczniowie klasy IIh

z I LO w Lubartowie

Dnia 20.03.2024r., Zespół Szkół nr 2 w Lubartowie we współpracy z Fundacją DKMS zorganizował akcję „Komórkomania”. Przeprowadzili ją wolontariusze z klasy 4B: Alicja Warszawska, Martyna Kardasz, Laura Jędryszka, Martyna Kożuszek, Michał Gdula oraz Jakub Pałys wraz z pedagogiem szkolnym panią Edytą Lewtak.

Celem wydarzenia było zarejestrowanie potencjalnych dawców krwiotwórczych komórek macierzystych, którzy mogliby pomóc osobom chorującym na nowotwory krwi. W tym roku udało nam się zarejestrować aż 12 nowych osób, które po szczegółowych badaniach trafią do bazy dawców. Dodatkowo tego dnia udało nam się zebrać 554,21 zł, które zostaną przeznaczone na działanie fundacji DKMS.

Dziękujemy wszystkim, którzy zdecydowali się wesprzeć tę akcję, a szczególnie osobom zarejestrowanym.

Jesteśmy z Was dumni! ❤️💙💚

5 marca 2024 w LCK w Lublinie odbyła się kolejna konferencja informatyczna CHECK IT. Wzięli w niej udział uczniowie klas: 2T, 2Z oraz 3T. 

Uczniowie klas drugich dodatkowo mieli okazję uczestniczyć w warsztatach: Twórz i eksperymentuj: Warsztaty Frontendowe dla Młodych Deweloperów.

Ostatnio, młodzież ZS nr 2 w Lubartowie miała możliwość uczestnictwa w projekcie kultorowo- językowym zorganizowanym przez nauczyciela biznesu i zarządzania panią Iwonę Lal. W ramach tego projektu uczniowie mieli możliwość pogłębienia swojej geograficznej wiedzy, odkrywania kultury i historii, rozwijania umiejętności społecznych, a przede wszystkim językowych oraz kontaktu z przepiękną przyrodą.

W tamtym roku uczniowie szkoły z ul. Chopina byli w Stanach Zjednoczonych – Californii, Nevadzie i Arizonie. Tym razem postawili na południowo – wschodnią Azję, która od dawna przyciąga swoją historią i obietnicą niezwykłej przygody.

Młodzież odwiedziła Singapur, Borneo, Malezję (Kuala Lumpur) i Tajlandię (Bangkok). Podczas projektu uczniowie mieli 20 lotów, a średnia liczba dziennych kroków przekraczała liczbę 13 tys. Zobaczyli wiele przepięknych miejsc. Najważniejsze z nich to : Marina Bay Sands – symbol Singapuru, Merlion Park i słynny strażnik zatoki, Gardens By The Bay, Chinatown, Plac Niepodległości Dataran Merdeka w Kuala Lumpur, słynne wieże Petronas Tower, Jaskinie Batu, Wielki Pałac Królewski i Świątynia Szmaragdowego Buddy, Świątynia Leżącego Buddy (Wat Pho), Świątynia Świtu (Wat Arun).

Niezwykłym przeżyciem była wizyta w dżungli. Uczestnicy wycieczki odwiedzili Centrum Rehabilitacji Orangutanów Sepilok, które jest jednym z czterech na świecie ośrodków, gdzie osierocone i okaleczone orangutany znajdują schronienie oraz są przysposabiane do samodzielnego życia w ich naturalnym środowisku.

Uczniowie skorzystali z oferty Street Food, które oferowały całą gamę charakternych potraw: od pikantnej sałatki z papai po różnego rodzaju owoce morza. Nie mogło zabraknąć Duriana, którego zapach można było wyczuć już z daleka.

To był niezwykły projekt, podczas którego uczniowie kształcili swoje umiejętności językowe. Pozwolił on również poznać tradycje i obyczaje innych regionów. Poszerzył horyzonty uczestników a także promował tolerancję i szacunek wobec różnych kultur.

Jeszcze w tym roku planujemy ponownie odwiedzić Tajlandię. Idźcie w nasze ślady!