W dniu 28 lutego 2023 roku grupa uczniów z klasy 2B przeprowadziła serię prelekcji dla rówieśników. Wydarzenie było związane z olimpiadą Zwolnieni z Teorii, w której biorą udział nasi uczniowie. Drużyna z „biolchemu” realizuje projekt pod tytułem „Przysięga Hipokratesa”, którego celem jest uświadamianie i edukowanie o problemach społecznych związanych z medycyną, jakimi są między innymi brak zaufania do lekarzy, samodzielne diagnozowanie się, teorie spiskowe czy korzystanie z medycyny alternatywnej.
„Ludzie od zawsze mieli wątpliwości co do kompetencji medyków. Jednak w ostatnim czasie można zauważyć coraz częstszą dyskredytację zasług lekarzy i odkryć medycyny. Najlepszym tego przykładem są chociażby teorie spiskowe dotyczące szczepionek. Często zamiast pójść do specjalisty wolimy poszukać informacji w Internecie i sami się zdiagnozować. Widzimy ten problem i nie pozostajemy wobec niego obojętni. Z tego powodu bierzemy udział w olimpiadzie Zwolnieni z Teorii. Realizacja naszego projektu pod tytułem „Przysięga Hipokratesa” opiera się na zwiększeniu świadomości o możliwych konsekwencjach dezinformacji na temat medycyny, samodzielnego diagnozowania się i braku zaufania do specjalistów. Bezpośrednio nawiązujemy do przysięgi zawierającej podstawy etyki lekarskiej. Pokazujemy w ten sposób, że wszyscy lekarze przyrzekają służbę życiu i zdrowiu. Nie mogą oni jednak skutecznie wypełniać tego przyrzeczenia bez naszego zaufania.” – tak pisze o sobie zespół projektu „Przysięga Hipokratesa”
W czasie swojej prezentacji uczniowie przedstawili postać Hipokratesa i opowiedzieli o przysiędze, którą składają wszyscy nowi lekarze. Następnie pokazali, jak szkodliwe może być samodzielne diagnozowanie się. W kolejnej części prezentacji słuchacze zostali zapoznani z problemem tak zwanych szarlatanów i fakenewsów oraz dowiedzieli się, jak należy postępować, żeby nie dać się oszukać. Na koniec ekipa realizująca projekt zwróciła uwagę na to, jak ważna jest profilaktyka i przedstawiła kilka podstawowych badań, które należy regularnie wykonywać.