-
-
Zbigniew Sajda
Regulamin projektu
„Nauka-Praktyka-Sukces”
Regulamin określa warunki rekrutacji, organizacji zajęć oraz uczestnictwa Beneficjentów Ostatecznych w projekcie „Nauka-praktyka-sukces” realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,
Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
§ 1
Ilekroć w regulaminie mowa o:
1. Projekcie - oznacza to projekt pt. "Nauka-Praktyka-Sukces" nr 1044/POKL.09.02.00-06-089/12-00 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
2. Realizatorze projektu (Beneficjent) - oznacza to Lechaa Consulting Sp. z o. o.
3. Partnerach - oznacza to Zespół Szkół nr 2 w Lubartowie i Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej w Lubartowie.
4. Beneficjencie Ostatecznym (BO) - oznacza to ucznia jednej z następujących szkół:
- Zespół Szkół nr 2 im. Księcia Pawła Karola Sanguszki w Lubartowie, ul. Chopina 6, 21-100 Lubartów;
- Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej w Lubartowie, ul. 1 maja 82, 21-100 Lubartów.
§ 2
Postanowienia ogólne
1. Realizatorem projektu jest Lechaa Consulting Sp. z o. o. z siedzibą w Lublinie, ul. Fiołkowa 7, 20-834 Lublin.
2. Projekt realizowany jest w Partnerstwie z:
- Zespołem Szkół nr 2 im. Księcia Pawła Karola Sanguszki w Lubartowie, ul. Chopina 6, 21-100 Lubartów;
- Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Lubartowie, ul. 1 maja 82, 21-100 Lubartów.
3. Projekt realizowany jest w okresie 01.06.2013 – 30.06.2015 r.
4. Projektem zostaną objęci:
- 390 uczniów Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej: 90 uczniów zasadniczej szkoły zawodowej oraz 300 uczniów technikum;
- 100 uczniów technikum przy Zespole Szkół nr 2 w Lubartowie.
5. Celem głównym projektu jest wyższa jakość nauczania i wyższa atrakcyjność kształcenia zawodowego młodzieży z 3 szkół z terenu woj. lubelskiego poprzez wdrożenie i realizację programów rozwojowych. Cel główny zostanie zrealizowany poprzez następujące cele szczegółowe:
- zmniejszenie niedoborów edukacyjnych u 300 uczniów poprzez udział w pozalekcyjnych zajęciach wyrównawczych;
- przygotowanie 170 uczniów do egzaminów maturalnych;
- nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie kompetencji zawodowych przez 350 uczniów poprzez udział w zajęciach dodatkowych;
- wzmocnienie praktycznych umiejętności zawodowych oraz nabycie doświadczenia zawodowego przez 245 uczniów poprzez udział w stażach;
- ukierunkowanie rozwoju zawodowo-edukacyjnego u 490 uczniów w wyniku udziału w doradztwie.
§ 3
Formy wsparcia
1. Projekt zakłada udzielanie wsparcia w okresie roku szkolnego 2013/2014 i 2014/2015, łącznie 490 uczniom, uczęszczającym do szkół określonych w § 2 pkt. 4.
2. Wsparcie w ramach projektu, realizowane u poszczególnych Partnerów, z uwzględnieniem liczebności grup oraz wymiaru godzinowego:
- w punktach a) – c) - w roku szkolnym! (projekt jest rozpisany na 2 lata, w związku z czym ilość grup i uczniów należy pomnożyć razy 2, chyba że zaznaczono inaczej – jak w przypadku ZS nr 2 - dotyczy 4 tematów szkoleń zaplanowanych na lata 2013/2014 i 2014/2015);
- w punktach d) - e) – w całym projekcie! (na 2 lata)
jest następujące:
a) Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (dane na rok szkolny):
Partner
|
przedmiot
|
ilość grup
|
ilość uczniów ogółem
|
ilość godzin w roku szkolnym/grupę
|
Zespół Szkół nr 2 w Lubartowie
|
Język angielski
|
3
|
24
|
30
|
Język polski
|
3
|
24
|
30
|
matematyka
|
3
|
24
|
30
|
Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej
|
Matematyka (technikum)
|
3
|
24
|
30
|
Matematyka (zasadnicza szkoła zawodowa)
|
2
|
16
|
30
|
Język angielski (technikum)
|
3
|
20
|
30
|
Język angielski (zasadnicza szkoła zawodowa)
|
2
|
20
|
30
|
Język polski (technikum)
|
3
|
20
|
30
|
Geografia (technikum)
|
3
|
20
|
30
|
b) Zajęcia dodatkowe przygotowujące do egzaminów maturalnych i zawodowych (dane na rok szkolny):
Partner
|
nazwa
|
ilość grup
|
ilość uczniów ogółem
|
ilość godzin w roku szkolnym/grupę
|
Zespół Szkół nr 2 w Lubartowie
|
Język angielski
|
1
|
10
|
25
|
Matematyka
|
1
|
10
|
25
|
Język polski
|
1
|
10
|
25
|
Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej
|
Matematyka (technikum)
|
2
|
24
|
25
|
Język angielski (technikum)
|
2
|
20
|
25
|
Język polski (technikum)
|
2
|
16
|
25
|
Geografia (technikum)
|
2
|
20
|
25
|
c) Pozalekcyjne zajęcia dodatkowe (dane na rok szkolny) – w ZS nr 2 - 4 kursy dotyczą całości projektu, czyli 2 lat, a nie 1 roku szkolnego:
Partner
|
nazwa
|
ilość grup
|
ilość uczniów ogółem
|
ilość godzin w roku szkolnym/grupę
|
Zespół Szkół nr 2 w Lubartowie
|
Grafika komputerowa
|
2
|
20
|
60
|
Sieci komputerowe (2013/2014)
|
1
|
10
|
60
|
Techniki multimedialne (2013/2014)
|
1
|
10
|
60
|
Systemy sieciowe (2014/2015)
|
1
|
10
|
60
|
Swish-tworzenie stron www w technologii flash
|
1
|
10
|
60
|
Tworzenie aplikacji internetowych (2014/2015)
|
1
|
10
|
60
|
Kurs uzyskania certyfikatu SEP
|
2
|
20
|
60
|
Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej
|
Kosztorysowanie robót budowlanych oraz Excel (zasadnicza szkoła zawodowa)
|
1
|
15
|
60
|
Kurs grafiki komputerowej z elementami reklamy (technikum i zasadnicza szkoła zawodowa)
|
2
|
20
|
60
|
Kurs obsługi wózka widłowego (technikum)
|
3
|
30
|
65
|
Kurs brukarza (technikum i zasadnicza szkoła zawodowa)
|
2
|
20
|
60
|
Mała księgowość z obsługą kas fiskalnych (technikum i zasadnicza szkoła zawodowa)
|
2
|
20
|
60
|
Kurs prawa jazdy kat.B (technikum i zasadnicza szkoła zawodowa)
|
4
|
40
|
30h/grupę + 30 h/osobę (jazdy)
|
d) Letnie programy stażowe – (dane na całość projektu - 2 lata)
Partner
|
ilość uczniów
|
ilość godzin
|
Zespół Szkół nr 2 w Lubartowie
|
50 (można podzielić na lata szkolne: 25 os. + 25 os. lub inaczej)
|
150 (min.4 tygodnie)
|
Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej
|
195 (można podzielić na lata szkolne: np. 97 os. + 98 os.)
|
150 (min. 4 tygodnie)
|
e) Doradztwo edukacyjno-zawodowe indywidualne (dane na całość projektu – 2 lata):
Partner
|
Ilość uczniów/ilość h na osobę
|
Zespół Szkół nr 2 w Lubartowie
|
100
|
Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej
|
390
|
3. Udział w indywidualnych spotkaniach z doradztwa edukacyjno-zawodowego przeznaczony jest dla uczniów, którzy skorzystają z jakiejkolwiek formy wsparcia, wymienionej w pkt. a) – d).
§ 4
Kryteria uczestnictwa w projekcie
1. Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest:
a) zapoznanie się z niniejszym Regulaminem,
b) wypełnienie i złożenie Karty zgłoszeniowej dostępnej w sekretariatach szkół i u poszczególnych Koordynatorów szkolnych i wychowawców klas,
c) zakwalifikowanie przez Komisję Rekrutacyjną, składającą się z Koordynatorów szkolnych i Asystenta projektu w poszczególnych szkołach. Komisja Rekrutacyjna dokonywać będzie konsultacji z nauczycielami poszczególnych przedmiotów.
§ 5
Zasady rekrutacji Uczestników Projektu
1. Rekrutacja do projektu odbywać się będzie na początku każdego semestru. Terminy rekrutacji w każdej ze szkół są następujące:
- 01.06.2013 – 24.06.2013 (kwalifikacja max do 30.06.2013r.)
- 01.09.2013 – 27.09.2013 (kwalifikacja max do 30.09.2013r.)
- 01.06.2014 – 27.06.2014 (kwalifikacja max do 30.06.2014r.)
- 01.09.2014 – 26.09.2014 (kwalifikacja max do 30.09.2014r.)
2. Kwalifikacja Uczestników projektu dokonywana jest przez Komisję Rekrutacyjną powstałą w każdej ze szkół objętych wsparciem.
3. Uczeń, chcąc wziąć udział w projekcie złożyć musi wypełnioną Kartę zgłoszeniową wraz z załącznikami, w której określi jaką formą wsparcia w ramach projektu jest zainteresowany. W przypadku uczniów niepełnoletnich, Karta zgłoszeniowa powinna zostać podpisana przez prawnego opiekuna ucznia.
4. Integralną część karty zgłoszeniowej stanowią:
- oświadczenie o ocenach bądź średniej ocen wraz z opinią podpisane przez wychowawcę/nauczyciela
- oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
4. Jeden uczeń skorzystać może z więcej niż 1 formy wsparcia oraz może kilkukrotnie brać udział w rekrutacjach, jednak ostateczna kwalifikacja do poszczególnych form oparta jest o kryteria pierwszeństwa.
5. Kryteria pierwszeństwa udziału w poszczególnych zajęciach, brane pod uwagę na etapie rekrutacji są następujące:
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze i przygotowujące do matury: średnia ocen z poszczególnych przedmiotów, w ramach których uczestnik chce otrzymać wsparcie; opinia pedagogów (nauczycieli poszczególnych przedmiotów) dotycząca ewentualnych problemów w nauce z danego przedmiotu, jego postępów itp. ; pierwszeństwo mają osoby o niskiej średniej, mające problemy w nauce z danego przedmiotu;
- zajęcia dodatkowe pozalekcyjne, staże: frekwencja w ramach lekcji oraz zachowanie; w pierwszej kolejności kierowane będą osoby posiadające wzorowe zachowanie i wysoką frekwencję; aby uczestniczyć w zajęciach z obsługi wózków widłowych, prawa jazdy i prowadzących do uzyskania certyfikatu SEP – warunkiem jest ukończenie 18 lat.
6. Komisja rekrutacyjna dokonuje kwalifikacji uczestników projektu biorąc pod uwagę:
- kompletność i poprawność formalną złożonych dokumentów rekrutacyjnych
- kryteria pierwszeństwa udziału w projekcie wymienione w § 5 pkt 5
7. W przypadku, gdy liczba chętnych do udziału w poszczególnych formach wsparcia w ramach projektu przewyższy liczbę przewidzianych miejsc, zostaną utworzone listy rezerwowe.
8. Listy rezerwowe będą tworzone według kryteriów określonych w § 5 pkt 5.
9. Osoby z list rezerwowych będą kwalifikowane w przypadku rezygnacji osób z list podstawowych (przed rozpoczęciem realizacji wsparcia lub w przypadku, gdy liczba zrealizowanych godzin przypadających na 1 uczestnika nie przekracza 30 % ogólnej liczby godzin wsparcia).
10. Podstawą kwalifikowania osób z list rezerwowych będzie ten sam typ wsparcia (przykład: w przypadku rezygnacji osoby z zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki, na jej miejsce zostanie przyjęta pierwsza osoba na liście rezerwowej, zainteresowana tą formą wsparcia).
11. Listy uczniów zakwalifikowanych na zajęcia zostaną umieszczone na tablicach ogłoszeń w szkołach.
12. Osoby z list rezerwowych otrzymają wsparcie niewykorzystane przez osobę, którą zastąpiły.
§ 6
Zasady uczestnictwa w Projekcie – Prawa i obowiązki uczestników projektu
1. Uczniowie uczestniczący w projekcie mają obowiązek:
a) przestrzegania niniejszego Regulaminu
b) podpisania deklaracji uczestnictwa w projekcie
c) regularnego i punktualnego uczestnictwa w zajęciach w ramach projektu
d) rzetelnego i systematycznego przygotowywania się do zajęć
e) poddawania się monitoringowi zgodnie z zasadami, o których mowa w § 7.
2. W przypadku nieobecności na zajęciach organizowanych w ramach projektu, uczestnik zobowiązuje się do samodzielnego uzupełnienia opuszczonych zajęć lub jeśli będzie to możliwe – z inną grupą.
3. Usprawiedliwienie opuszczonych zajęć następuje z przyczyn:
a) zdrowotnych
b) innych – wyjaśnienie okoliczności i dokument potwierdzający wystąpienie określonych okoliczności.
4. Przekroczenie 20% nieobecności na zajęciach (bez usprawiedliwienia) będzie wiązało się z koniecznością wyjaśnienia przyczyn nieobecności ucznia przez jego rodziców/opiekunów prawnych, a w przypadku braku usprawiedliwienia – skreśleniem z listy uczestników Projektu.
5. Uczestnicy projektu otrzymają wizualizowane materiały piśmiennicze (długopis, notatnik).
6. Uczestnikom zajęć dydaktyczno-wyrównawczych przekazane zostaną niezbędne materiały dydaktyczne.
7. W trakcie zajęć w szkole świadczony uczniom będzie drobny poczęstunek (napoje, kanapki, ciastka, owoce itp.).
8.Uczniom uczestniczącym w stażach przysługuje zwrot kosztów dojazdów. Koszty ponoszone przez Uczestników powinny być dokumentowane biletem komunikacji zbiorowej (w obie strony) za jeden dzień udziału w projekcie. Bilety komunikacji zbiorowej to: bilety kolejowe II klasy, bilety komunikacji podmiejskiej. W przypadku zakupienia biletów długoterminowych np. tygodniowych, miesięcznych wskazane jest, aby termin ważności biletu odpowiadał terminowi trwania udzielanej pomocy (cena biletu: ilość dni ważności biletu = ilość dni szkolenia). W sytuacji niemożności skorzystania z komunikacji zbiorowej – koszt dojazdu może być rozliczony samochodem osobowym. Wówczas kosztem kwalifikowanym są wydatki na paliwo w wysokości odpowiadającej cenie biletu na przejechanej trasie po przedstawieniu przez Uczestnika stosownego oświadczenia na formularzu dostarczonym przez organizatora o wykorzystaniu samochodu wraz z odniesieniem do cen biletów przewoźnika na przejechanej trasie (wg informacji uzyskanej od przewoźnika).
9.Zwrot kosztów dojazdów jest wypłacany po zakończeniu udziału w projekcie, najpóźniej do dnia 30.06.2015 r. (zakończenie realizacji projektu).
§ 7
Zasady monitoringu
1. Na każdych zajęciach w ramach projektu obowiązywać będą dzienniki zajęć z listami obecności, gdzie odnotowywane będą obecności uczestników.
2. Uczestnicy projektu zobowiązani są do wypełniania ankiet monitorujących w trakcie uczestnictwa w projekcie.
3. Uczestnicy zobowiązani są informować Koordynatorów szkolnych o ewentualnych zmianach swojej sytuacji (np. zmiana miejsca zamieszkania czy zameldowania).
4. Informacje, o których mowa w punktach 1-3 będą wykorzystywane do wywiązania się z obowiązków sprawozdawczych z realizacji Projektu wobec Instytucji Pośredniczącej.
§ 8
Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie
1. Rezygnacja z udziału w projekcie możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach i następuje poprzez złożenie pisemnego oświadczenia na formularzu dostarczonym przez Organizatora.
2. Uzasadnione przypadki, o których mowa w pkt. 1 niniejszego paragrafu mogą wynikać z przyczyn natury zdrowotnej lub działania siły wyższej i z zasady nie mogą być znane przez Uczestnika w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do skreślenia Uczestnika z listy uczestników szkolenia w przypadku naruszenia przez niego niniejszego regulaminu oraz zasad współżycia społecznego.
4. W przypadku rezygnacji lub skreślenia Uczestnika z listy osób zakwalifikowanych do projektu, jego miejsce zajmie pierwsza osoba z listy rezerwowej zgodnie z zasadami zawartymi w § 5.
§ 9
Postanowienia końcowe
1. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem prawo do podjęcia ostatecznej decyzji posiada Beneficjent projektu.
2. Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do LECHAA CONSULTING Sp. z o. o. w oparciu o wytyczne dla instytucji biorących udział we wdrażaniu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. W przypadku zmiany ww. wytycznych LECHAA CONSULTING Sp. z o. o zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w trakcie trwania projektu.
3. Regulamin wchodzi w życie dnia 01.06.2013 r.