- Anna Ostrowska; publikacja: Kamil Góźdź
Szanowni Państwo,
uprzejmie informuję, że dziś została uruchomiona całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli. Każda młoda osoba, która zechce porozmawiać o swoich problemach, może zadzwonić pod bezpłatny numer 800 080 222 i uzyskać pomoc od doświadczonych psychologów, pedagogów i prawników.
Infolinię prowadzi Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej. Organizacja ta została wybrana w konkursie MEN, realizowanym w ramach Narodowego Programu Zdrowia.
Uprzejmie proszę o rozpowszechnienie załączonej informacji wśród uczniów, rodziców, a także nauczycieli. Proszę o wydrukowanie plakatu i zawieszenie w widocznym miejscu w Państwa szkole lub placówce oświatowej. Materiały graficzne mogą Państwo znaleźć również w Strefie dla Zalogowanych SIO.
Z poważaniem
Anna Ostrowska
- ZS2; publikacja: Kamil Góźdź
WSZYSTKIE INFORMACJE: www.lubelskie.pl/kultura/stypendia/stypendia-uczniowskie/ oraz u v-dyr. Z. Sajdy.
W roku szkolnym 2019/2020 Województwo Lubelskie będzie realizowało dwa programy stypendialne dla uczniów, których celem jest finansowe wsparcie młodych, szczególnie uzdolnionych osób, uczących się lub mieszkających w województwie lubelskim.
- Zbigniew Sajda; publikacja: Kamil Góźdź
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 lipca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników
i materiałów edukacyjnych (Dz. U. z 2019r., poz. 1342) pomoc w ramach programu „Wyprawka szkolna” udzielana jest uczniom:
1) słabowidzącym,
2) niesłyszącym,
3) słabosłyszącym,
4) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
5) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
6) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
7) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
8) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona powyżej,
posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 127 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148), albo orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 312 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60, 949
i 2203, z 2018r. poz. 2245 oraz z 2019r. poz. 1287).