- ZS2; publikacja: Kamil Góźdź
Jak już wcześniej informowaliśmy w dn. 25 października 2022 r. w naszej szkole odbędą się wybory. W związku z powyższym przedstawiamy Wam sylwetki kandydatów ubiegających się o mandat radnego.
- ZS2; publikacja: Kamil Góźdź
Odpowiedź uzyskali uczniowie ZS nr 2 w Lubartowie.
Pod takim hasłem 18 października w bibliotece szkolnej miało miejsce spotkanie autorskie z Mileną Rachid-Chehab - dziennikarką, autorką książki „Komu bije Big Ben. Brytyjczycy w sosie własnym” oraz wielu artykułów publikowanych m.in. w „Gazecie Wyborczej”, "Wysokich Obcasach" czy "Przekroju".
- ZS2; publikacja: Kamil Góźdź
Uczniowie I LO w Lubartowie wyruszyli w drogę: pięć dni, pięć miast, pięć instytucji kultury, pięć debat. A to wszystko dla ośmiu drużyn debatanckich z całej Polski. Każdego dnia pojawimy się w innej miejscowości, a gospodarzem będzie tutejsza instytucja kultury: Muzeum - Dom Rodziny Pileckich w Ostrowi Mazowieckiej, Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce, Centrum Kultury i Rekreacji w Supraślu, Oddział Instytutu Pileckiego w Augustowie, Muzeum Podlaskie w Białymstoku. Poznamy historię, którą ta instytucja opowiada, będziemy debatować na temat związany z tą opowieścią, a także doskonalić swój warsztat debatanta i mówcy. Spotkamy się z uczniami lokalnych szkół i pokażemy im, jakim świetnym narzędziem edukacyjnym jest debata oksfordzka.
Projekt dofinansowano ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach programu „Patriotyzm Jutra”.
Paweł Dejko
Krystian Rożko
Hubert Nowakowski
Kacper Sowa
- Przemysław Czarnek
Warszawa, 14 października 2022 r.
Szanowni Państwo Dyrektorzy, Drodzy Nauczyciele i Wychowawcy,
bez mała 250 lat po powołaniu pierwszego organu państwa do spraw szkolnictwa − Komisji Edukacji Narodowej − trudno przecenić rolę nauczycieli w procesie edukacji, wychowania czy formowania osobowości kolejnych pokoleń dzieci i młodzieży. Ustawy KEN z 1773 roku podkreślały znaczenie oraz autorytet dydaktyków. Zwracały uwagę na wszechstronność pedagogów, a także wskazywały wartości i cechy charakteru doskonałego nauczyciela.
Już wówczas do najważniejszych atrybutów tego zawodu zaliczano wrażliwość, stanowczość, odpowiedzialność, sprawiedliwość, jak również dbałość o dobro uczniów.